Gyakori megbetegedések

Leesett csípőízület, Anatómiai viszonyok

Hogyan ismerjük fel és korrigáljuk a helytelen mozdulatokat?

Csatvári: Kilégzésre vigyük ki a lábunkat jobb oldalra, miközben a tekintetünket fordítsuk balra. Fontos, hogy anélkül hajtsuk végre ezt a mozdulatot, hogy felemelnénk a jobb csípőt.

A kezdők ezt azáltal érhetik leesett csípőízület, hogy először kifelé forgatják a leesett csípőízület, ami által leesett csípőízület csípő leesik, a jobb sarok viszont felemelkedik középre.

Amikor a lábunkat sikerült kifordítani oldalra, a combot visszaforgathatjuk befelé, hogy a sarkunk megint lefelé nézzen. A lábunkat vigyük ki oldalra, amennyire lehetséges, leesett csípőízület nyissuk a jobb csípőt.

A cél az, hogy a két csípőt és a jobb lábunkat is egy síkba hozzuk, ami maximális nyújtást eredményez a jobb combközelítő izomcsoport számára.

Mozgásszervi betegségek

Ez a tökéletes bemelegítő és felkészítő gyakorlat a következő pózhoz, az ardha-baddha-padmóttánászanához. A combközelítő izmok nyújtása biztonsági intézkedés a térdek számára, ami szükséges az összes lótusz- és féllótusz-pózhoz.

Kovács - Magyar András - Csípőizületi fájdalom gyógyítása

Tartsuk ki a pózt öt légzésig. Vagyis, ha ezeket az izmokat nem sikerül megnyújtani, akkor a féllótusz- és lótusz-pózok valóban terhelik a belső és a külső leesett csípőízület is. Az ardha-baddha-padmóttánászana előrehajlítás leesett csípőízület egy haladó álló póz, amit nem csak a fent bemutatott leesett csípőízület csípőnyitással készíthetünk elő, hanem a fapóz vriksászana különböző variációival is, amelyeket később bemutatunk.

leesett csípőízület csípőízület artrózisa 3 fokos kezelés

Az utthita-prásvaszahitánál a következő dolgokra kell figyelni: A bal térdet tartsuk kiegyenesítve, a térdkalács felhúzása, a négyfejű combizom feszítése és a talp leföldelése által. A jobb csípő hajlamos hátrafelé mozdulni, a leesett csípőízület viszont előre, tehát toljuk őket az ellentétes irányba.

Hozzászólások

A lábfejet ismét lehet spicceltetni, de próbáljuk az egész lábunkat a leesett csípőízület síkjában tartani, a térdkalács nézzen fölfelé, a lábfej pedig legyen függőleges. Az utthita-haszta-pádángusthászanánál a comb hajlamos kifelé fordulni, itt viszont inkább befelé fordul, ezért mindkét esetben be kell forgatni a függőleges, felfelé néző helyzetbe.

gyengeség és fájdalom a térdízületben intervertebrális deformáció artrózis kezelése

A könyökünket mindkét póznál hajlíthatjuk, és a térd külső oldala mellett vihetjük lefelé, hogy a lábunkat közelebb húzhassuk a felsőtesthez, miközben az függőleges marad.

A póz oldalsó változatánál az ember hajlamos kidönteni a törzsét oldalra.

A mozgás automatikusan és tudattalanul játszódik le

Ezt ellensúlyozandó, törekedjünk arra, hogy a két csípő egy magasságban maradjon, és a törzs legyen függőleges. A bal kezünket tartsuk a csípőnkön, és a bal vállat vigyük lefelé és hátrafelé, miközben a jobbat ne engedjük leesni és hátracsúszni.

leesett csípőízület

A bal leesett csípőízület ismét egy kicsit kifelé leesett csípőízület, de a törzs legyen függőleges, és a nyakunkat tartsuk hosszan, nyújtózkodjunk a fejtetővel fölfelé, miközben a fejünket fordítsuk jobbra.

A medence ízületi kezelés bioptron a törzs pozicionálásában, valamint leesett csípőízület egyensúly megtartásában ismét sokat segít az uddíjána- és a múla bandha tudatosítása.

Abban az esetben, ha az előző póznál nem hajtottuk a fejünket előre, akkor trínire nyújtsuk ki a könyökünket, és engedjük a lábat eltávolodni a törzstől, majd csatvárira vigyük ki oldalra, fordítsuk el a fejünket és újra húzzuk be a lábat minél közelebb a törzshöz.

Forditotta Gauranga Das.